လိႈ္င္းမူးျခင္း
ခါးသီးလိုက္တာ
အသံလိႈင္းေတြမွာ
မ်က္ႏွာဖံုးေတြ စြပ္လို႔ ....
သၾကားလံုးေတြ
သၾကားလံုးေတြ
သကာရည္အျပည့္နဲ႔သၾကားလံုးေတြ
ခါးသီးလိုက္တာ။
ဒါဟာ
သဘာ၀က်က်မွားယြင္းမႈတစ္ခု
လက္မွတ္တန္းစီစရာမလို
ေနရာဦးစရာမလို
မိတ္ကပ္ဆရာမလို
သဘာ၀က်တတ္ဖို႔ပဲလိုတယ္။
ခါးနာတယ္
ေခါင္းမူးတယ္
ကိုယ္လက္ကိုက္ခဲတယ္
အန္ခ်င္လာတယ္
ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းမႈအတြက္
အားလံုးကို ေတာင္းပန္ပါတယ္။
(၂၀.၁.၉၇)
ကာလတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ့္အသိစိတ္က ေမ့လို႔မရဘူးဆိုတာေတာ့ အ႐ိုးသားဆံုး၀န္ခံပါတယ္။ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာေတြမွာ အဲဒီအရိပ္ေတြ ထင္ဟပ္ေနမွာလည္း ေသခ်ာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ ငယ္ရြယ္လြန္းလို႔ မွားယြင္းခဲ့ၾကတာ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအသက္အရြယ္မွာေတာ့ ထပ္မမွားသင့္ၾကေတာ့ပါဘူး။ျမန္မာႏိုင္ငံသမုိင္းေၾကာင္းကို ၾကည့္ရင္ အႏွစ္ ၂၀ ဆိုတာ အေျပာင္းအလဲတစ္ခု၊ ဒီထက္မက အေျခအေနေပးရင္ အမွန္တရားတစ္ခု ထြက္ေပၚတတ္ေလ့ရွိတာ အထင္အရွားပါပဲ။၁၉၄၈ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ကာလ၊ ၁၉၆၂ ကေန ၁၉၈၈ ကာလ၊ ၁၉၉၀ ကေန ၂၀၁၀ ကာလတို႔က သက္ေသပါ။ ဘယ္္သူေတြ ဘာလုပ္ပါလို႔လည္း မတိုက္တြန္းခ်င္ဘူး။ လိႈ္င္းဆိုတာ သူ႔အခ်ိန္ တန္ရင္ အလိုလို႐ိုက္ခတ္ဆဲပါ။ သူ႔ေၾကြးရွိရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မလြဲမေသြဆပ္ၾကရပါလိမ့္မယ္။
စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀(ငယ္စဥ္က) မ်ိဳး၀င္း(ေျမာက္ပိုင္း)နဲ႕ ပတ္သက္ျပီးအျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကို နည္းနည္းေျပာစရာရွိလာတယ္။ အားလံုးစဥ္းစားသံုးသပ္ေစခ်င္လို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မ်ဳိး၀င္းက အာရ္အိုင္တီကို တစ္ႏွစ္ထဲေရာက္လာၾကတာပါ။ တတိယႏွစ္မွာလည္း တစ္ေဆာင္တည္းပါ(ပုပၸါး)။ အဲဒီႏွစ္မွာပဲ အခုေျပာမယ့္ကိစၥျဖစ္ခဲ့တာ။ အေၾကာင္းအရာက ၀င္းေမာ္(ေရဦး)ရဲ႕အခန္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ထဲက ဧည့္သည္တစ္ဦးေရာက္လာတယ္။ နာရီတစ္လံုးေပ်ာက္သြားတယ္။ အဲဒီလူကို မ်ိဳး၀င္း အထပ္ထပ္ရွာတယ္။ မေတြ႔ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အခန္းကို မ်ိဳး၀င္းေရာက္လာတယ္။ စိုးလင္းေရ ငါ့ကို ကူညီပါအံုးဆိုျပီး အျဖစ္အပ်က္ကို ေျပာျပတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္အခန္းထဲမွာ အခန္းေဖာ္ ေက်ာ္စြာျမင့္(မိုးကုတ္)နဲ႔မန္းေလးသားအခ်ိဳ႕ ရွိေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုက္သြားျပီး ဘေသာ္(မန္းေလး)က နည္းနည္း ဖိန္႔လံုးသံုး အစ္ေအာက္လိုက္ရင္ပဲ အဲဒီလူ (ကၽြန္ေတာ္အမွတ္မမွားရင္ ေန၀င္းစိုးျဖစ္လိမ့္မယ္)က မ်ိဳး၀င္းကို ေထ့ၿပီး . . . ေဟ့ေကာင္ လူအ မင္းရွာမေတြ႕တဲ့ နာရီက ဒီမွာကြဆိုၿပီး ေ၀ါ့ကင္းရွဴးဇစ္ဖြင့္ၿပီးေပးတယ္။ ပစၥည္းျပန္ရၿပီမို႔ ဘေသာ္က ညီေလး စိတ္မပူနဲ႕ ၊ အစ္ကို မင္းကို ကားဂိတ္ထိလိုက္ပို႔ေပးမယ္ေျပာျပီး အေဆာင္ကေန သူ႔ကို ေခၚလာခဲ့တယ္။(သူခိုးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြလက္သံေျပာင္ၾတတာ အာရ္အိုင္တီက လူတိုင္းသိတယ္)။ သမိုင္း၀င္း ကန္တင္းေနာက္ဘက္ကြင္းျပင္အေရာက္မွာပဲ အေမွာင္ထဲက ယူတီစီ၀တ္စံုအျပည့္နဲ႕႔ မ်ိဳး၀င္းနဲ႔ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ႕ ေပၚလာၿပီး ေန၀င္းစုိးကို သမပါေတာ့တယ္။ ဘေသာ္လည္း တားမရတာနဲ႕႔ တျဖည္းျဖည္း လူအုပ္အျပင္ဘက္ကို ေရာက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တိုိ႔ ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန အားလံုးျမင္ေနရတယ္။ အဲဒီအခ်ိ္န္က သတင္းစာေတြကို ျပန္ရွာၾကည့္ရင္ ေန၀င္းစိုးရဲ႕ နာေရးသတင္းကို ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။
အမွတ္တမဲ့အျဖစ္အပ်က္ေလးပါပဲ။(1986)။ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ . . . . . . . . . . .။
ေသာင္ရင္းျမစ္အလြမ္းေျပေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္နဲ႔ပဲ ခဏနားခ်င္ပါတယ္ . . .
မိုးမခ အလြမ္း
ထူးထူးျခားျခား
ေတာင္ကေန ေျမာက္ကိုသြားတဲ့
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ သမီးပ်ဳိတစ္ပါးဟာ
သူမျဖစ္တယ္။
သူမရဲ႕ ရင္ခြင္မွာ
မိုးမခပင္ေတြဟာ
အေတာင္အလက္ကဗ်ာ
ေ၀ဆာလိုက္ ေျခာက္ေသြ႔လိုက္နဲ႔
ရာသီစ႐ိုက္ကို ဖြဲ႔ခဲ့ၾကတယ္။
သူမရဲ႕ ေျခရင္းမွာ
သဘာ၀ရဲ႕ ရင္ေသြးငယ္ေတြဟာ
အိပ္မက္ေတြ ထုဆစ္ပံုေဖာ္
သံစဥ္ေတြ ေရေလာင္းေပါင္းသင္
ေ၀ဟင္ကို ဆြဲဖြင့္ ခုန္တက္
ေကာင္းကင္ေမေမလည္း သာခဲ့တယ္။
သူမရဲ႕ ေဘးႏွစ္ဖက္မွာ
မတူတဲ့ သမိုင္းႏွစ္ရပ္ရွိတယ္
ေရမကြဲေပမဲ့
ေလ ကြဲတယ္။
သူမရဲ႕ ဒိုင္ယာရီမွာ
ရာသီလိႈင္းေတြပါတယ္
မိုးမခကိုင္းေတြပါတယ္
ျမရြက္စိုတဲ့
ဘ၀တကၠသိုလ္ပါတယ္
အနာဂတ္ရည္မွန္း
ပ်ံသန္းတဲ့ ငွက္ေတြပါတယ္
သူမဟာ
လေရာင္ကို နမ္းဖူးတယ္
မိုးမခကို ဖမ္းဖူးတယ္
သူရာရည္ကို ယစ္ဖူးတယ္
အကႌ်ျဖဴကို ခ်စ္ဖူးတယ္။
သူမဟာ
အ႐ုဏ္ဦးကို ဆံုဖူးတယ္
ပဋိပကၡကို ၾကံဳဖူးတယ္
ေနာက္ဆံုး အိပ္မက္ကို မက္ဖူးတယ္
ဟသာၤကိုးေသာင္းဇာတ္ကို ဖတ္ဖူးတယ္။
ေသခ်ာတယ္
သူမကို
မိုးမခပင္ပ်ဳိေတြက
မိခင္အမွတ္ခ်စ္တယ္
သူမဟာ
မိုးမခပင္ပ်ဳိေတြရဲ႕
ၾကည့္ခ်င္ဇာတ္ျဖစ္တယ္။
(၆-၆-၉၆)
· · Share
No comments:
Post a Comment